fredag 18 mars 2011

Men herregud!

Idag förundras vi över folk som ställer sig som packade sillar längst fram i bussen och blockerar hela gången, när det finns lediga platser längre bak.
Varför är folk så dumma i huvudet? Varför måste de irritera mig på min fredag som jag längtat efter så? När jag redan känner mig grinig på grund av lätt molande huvudvärk och ont i rygg och nacke.
Jag plöjde muttrande fram mellan idioterna, med ryggsäcken slängande efter mig.
"Ursäkta mig, tänkte bara gå till de lediga platserna..."
Som en riktig tant. Sen satte jag mig och blängde. Surblängde.

Nu mår jag riktigt bra igen. Märkligt det där.

4 kommentarer:

Kicki & Jörgen sa...

Det är så jäklar typiskt det där på bussen.

Jo du, ibland går det upp och ner... mest tur att det går upp igen tycker jag!
Ha en underbar helg!

Antoinette sa...

Jamen det var som om jag fick sura av mig lite där på bussen och så var det bra sen. :)

Anonym sa...

haha! Klockrent! =)

Ibland är det skönt att vara tant!

Hej förresten!

Antoinette sa...

JA det är det! :)
Hej hej på dig!