torsdag 10 mars 2011

Ja se det snöar, ja se det snöar, det var väl... Åt helvete!

Snöfall över Stockholm.
Precis när vi äntligen började se asfalten titta fram under ismassorna. Precis när man började hoppas och tänka att nu, nu är det ju ändå mars. nu kanske...
Och inget sånt där skit om att "vi bor ju i Sverige, här är det såhär, flytta då om du inte trivs, det är så härligt med fyra årstider". Bespara mig. Jag kommer inte att ändra uppfattning och nej, jag kommer inte att flytta. Det är liksom inte så lätt. Och jag måste faktiskt inte gilla läget. Visst är det härligt att vi har riktiga årstider, det tycker jag med. Men de är så jäkla snett fördelade. Hallå! Lite rättvisa i världen? Hört talas om 25, 25, 25, 25? Fjärdedelar, liksom?
Allvarligt, jag hade hellre sett att det regnade, för då försvinner i alla fall snöhelvetet fortare.

Grinig? Jag? Nä, vadå..?

4 kommentarer:

Tears and Pearls sa...

Göt tummen upp på inlägget!! :) Så in i bänkens trött på det här nu..... nu regnar det, och förhoppningsvis försvinner isen som blev av snön igår!

Antoinette sa...

Ja nu vill vi ha VÅÅÅÅR!!!

Pettiwoman sa...

Håller med.... nu lägger vi in en protest :o)

Kram

Antoinette sa...

Japp! Protestmarsch på lördag! ;)