lördag 28 februari 2009

Melodifestivalminne

Sitter här i myskläder och tittar på melodifestivalen.

Minns plötsligt en melodifestival som jag inte såg, men hörde.

Vet inte hur längesen det var, kanske 14-15 år sen. Jag befann mig i en liten by utanför Pajala, i en lada ombyggd till gästhus. Ingen tv fanns det, men väl en radio.
Det var en speciell upplevelse att höra bidragen utan att se artisterna. Musiken gick fram oerhört mycket bättre när man inte stördes av synintrycken. Låtar, som jag förmodligen skulle sågat om jag sett dem framföras, tyckte jag nu var riktigt bra.

Jag tror att det var Nanne Grönvall i nån formation, som vann det året. Nån lite folkmusikinspirerad låt.

Det är ett mysigt minne. Hur jag sitter där med vännerna i ladan, vi är påpälsade(det är kallt i Pajala på vintern), lyssnar på radion, småsnackar om låtarna och tycker till om musiken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt minne! Ja jag saknar ju den tiden då det var en final och inte en massa delfinaler!
Tack för titten hos mig, jag har bloggat på ett annat ställe ett tag men nu är jag tillbaka!

Antoinette sa...

Ja, lite speciellt så där. :)

Jag ledsnade på AB, så nu ska jag hänga här ett tag. :)