onsdag 25 februari 2009

skolk och semlor

Idag är en skolkardag.

Jag var hos min terapeut. Eller coach, kanske man ska säga. För det är coaching vi håller på med nu, inte så mycket terapi. Egentligen coachar han mig i att träffa nån. Kan ju låta onödigt, men har man så mycket issues som jag, så kan det behövas.
Idag blev det dock mer om livet i stort än om kärleken. Fast kärleken är ju med där också, i livet alltså.
Jag gillar coaching. Det är mer konkret, lättare för mig att förstå. Det kändes bra när jag gick därifrån.

Tyvärr tog mitt svaga jag överhanden och jag begav mig ut på semmeljakt. Fast jag vet att jag ångrar mig, både för kaloriernas skull och för brödet. Magen är redan i uppror efter allt jag satte i mig i helgen.
Nu råkar det vara så att Stockholmarna tydligen är helt semmeltokiga, för bägge bagerierna jag gick förbi hade slut på semlor. Nåt annat än bagerisemlor vill jag inte ha, då får det vara!

Istället gick jag och köpte nybakad ciabatta, bregott med havssalt, avokado och en lagrad prästost. Säkert mycket nyttigare än semla. Not.

Men, vad jag ju skulle berätta var att jag egentligen skulle ha gjort något annat efter terapeuten, men jag sket i det. Skolkade!
Det kändes bra.

2 kommentarer:

Anna sa...

Låter så härligt med en skolkardag, önskar jag kunde ha en sådan i bland med.

Antoinette sa...

En hel dag blev det ju inte, men väl en kväll.. Så skönt! Jag har inte ett dugg dåligt samvete!