onsdag 29 april 2015

nerver

Åh, jag är så nervig inför imorgon!
Det kör i magen, jag kan knappt äta. Jag är rastlös, skakar på benet, har svårt att fokusera. Känner mig nästan lite yr.
Imorgon får jag svar från andra jobbet. Det som jag nånstans har fått för mig är det jag ska jobba på. Jag ser inte mig själv nån annanstans, märkligt, för det är verkligen inte säkert att jag får det.
Egentligen vet jag inte ens om det är det bästa. Det första stället har ju verkligen vinnlagt sig om att jag ska veta hur gärna de vill ha mig. Men det går ju inte att veta. Det kan verka bra och sen blir det katastrof, det har jag ju varit med om förr. Det är nog bara att gå på magkänsla och sen gilla läget.

Fast nu får jag katastroftankar och tänker att jag kanske inte får det andra och så tycker det första att jag tagit för lång tid på mig och vill inte ge mig jobbet och så står jag där utan jobb igen... Nej, jag vet, det blir inte så. Jag är fab och alla vill ha mig, så är det bara. Men åh, kan det bara bli klart!

Inga kommentarer: