måndag 6 april 2015

Köket är målat!

En timme tog det, ungefär. Inte vet jag om det direkt är nån skillnad. Lite fräschare, kanske. Jag har målat över alla stänk. Lite jämnare vägg, även om det syns att jag spacklat. Men det blir bra, jag ska väl ändå sätta upp nåt där sen.

Hursom, jag åkte ju till nattsällskapet igår. Insåg när jag kom fram, att här har jag varit förut. För ett och ett halvt år sen, när jag åkte hem till killen jag nästan blev kär i, mitt i natten. Ringer på, kliver in och inse att nattsällskapet bor i en exakt likadan lägenhet. De är rätt speciella, lägenheterna just där. Det där gjorde mig lite förvirrad ett tag. Att senast jag hade sex, bortsett från i torsdags, var på i princip samma ställe, fast för ett och ett halvt år sen. Jag blev nog lite tyst ett tag.
Sen gick det väl över. Efter lite vin fick jag gå husesyn och sen landade vi väl i sängen och.. ja. Spelade Fyra i Rad. Såg Grand Hotel Budapest. Och lite annat.
Sen sov vi, sen var det lite annat igen, och så frukost och sen drog jag till pappa med bilen. Fick kaffe och skjuts hem och nu har jag målat och snart ska jag yoga. Och kanske ska jag åka förbi Liljeholmen på vägen hem och köpa lite naturgodis, såna där salmiakmandlar, och så börjar jag köra hårt imorgon.
Imorgon är det förresten den första av två anställningsintervjuer denna vecka. Håll tummarna klockan 17!

2 kommentarer:

Sara sa...

Så spännande att läsa om dejtinglivet. Lite Bridget Jones över det hela :-) please keep us posted om du väljer någon av kandidaterna!

Antoinette sa...

Haha! Ja, vi får väl se om jag har nåt att välja mellan.. ;)