onsdag 8 april 2015

lågtryck

Idag är det en såndär dag.
Jag är låg, lägre än ett åskväder i augusti. Inget känns riktigt kul. Jag vill ha bekräftelse och det får jag inte. Telefonen är tyst. Nattsällskapet är inloggad på dejtingsidan, som iofs är den mest stillastående sajten på internet. Och jag är inte ens särskilt intresserad. Men ändå. Jag tänker på alla jobb jag sökt som jag inte hört nåt från, istället för att glädjas åt att jag faktiskt fått två intervjuer. Hur fläbbig jag känner mig, fast jag faktiskt inte lagt på mig mer än ett kilo sen sist, trots hyfsat okontrollerat ätande.
Mensen ska vara på gång och förmodligen är det väl därför jag mår som jag gör, särskilt som jag slarvat lite med jättenattljusoljan. Men det spelar liksom ingen roll att jag vet vad det beror på när jag är mitt i måendet. Det bara suger.
Nu ska jag åka och sjunga och inte ens det känns särskilt kul. Men vad som helst är bättre än att sitta hemma och sura.

Inga kommentarer: