söndag 26 april 2015

En av de bästa på länge

Jag var ju lite osäker på om jag skulle åka ner till Nyköping. Rent fysiskt trött efter två intensiva veckor och dessutom mentalt utmattad sådär som jag blir.
Fredagskvällen tillbringade jag, som sagt, hemma med ett och ett halvt glas vin och när jag vaknade på lördag morgon (eller kanske förmiddag?) kändes det faktiskt helt rätt att hänga på. Jag bestämde mig för att inte ha några förväntningar, utan ta det som det kom. Ibland känner jag mig så vilsen på de där stora tillställningarna. Ensam, mitt ibland alla hundratals människor jag känner eller i alla fall är bekant med.
Det blev en bra dag och en ännu bättre kväll. Bra uppträdanden, god mat mellan varven, vin, sång och dans till liveband. Ni vet en sån där kväll när man har precis lagom roligt och när man åker hem känner man att man är nöjd. Förmodligen hade man kunnat stanna på efterfest, men risken hade då blivit att man suttit i ett hörn, dödstrött med ett glas surt lådvin.. Vi lämnade vid exakt rätt tidpunkt. Klockan halvfyra kom jag hem inatt. Då ingick visserligen en 1,5 timmes bilresa.

Idag segar jag. Laddar batterier. Slösurfar, sitter på balkongen med bok och kaffe. Åker och tränar ikväll och ska väl snart göra ett ryck här hemma för att inte få kaosångest under veckan. Veckan då jag förmodligen får svar på mina ansökningar.
Förresten messade jag nattsällskapet idag, mest bara för att se om han skulle svara. Det gjorde han och undrade genast om jag var ledig nåt nästa helg. Vilket jag är. Mer än så har jag inte hört än, så vi får väl se. Jag bryr mig inte så mycket, men ni vet hur det är när man fått lite.. Mycket vill ha mer och så vidare. Det vore nice.

Inga kommentarer: