tisdag 3 maj 2011

Sluta tänka, lev istället!

Jag vet inte, men jag tror att jag fortfarande tänker för mycket. Och jag tror inte att det är bra.
Jag ska sluta tänka och börja göra istället. Det var väl det vi kom fram till på den där terapin?
Sluta ta mig själv på så jävla stort allvar, helt enkelt.
Livet måste inte vara svårt.
Jag måste inte vara bra jämt.
Det är okej att vara okej. Det är faktiskt okej att vara dålig också, i alla fall ibland.
Det är okej att bara köra på, ha bra dagar, dåliga dagar och mellanmjölksdagar.
Jag vill träna mer. Så varför gör jag det inte? För att jag tänker på det. Sluta tänk, gör.
Jag vill träffa kompisar. Ja, men göör det då!
Jag vill dejta. Sluta tänk, ut och ragga!

Jag tror att jag har tänkt nog för minst ett liv. Kanske två.
Så nu gör vi istället. Okej?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Okej! Jag kämpar på med samma fenomen och vet du. Det funkar faktiskt. Även om man faller tillbaka ibland men då tänker man sen om och gör rätt.

Kram

Antoinette sa...

Bra!
Man får falla tillbaka. Man kanske tom måste ibland. Men sen slutar man tänka och gör igen!

Fast jag förstår om det är mycket tänkande för dig just nu.

Kram!!!

Kira sa...

Känner igen mig så väl...

Anna sa...

Jag måste också sluta med tänkandet och bara börja göra. Framförallt måste jag våga!

Maria sa...

Jag känner också igen mig... måste börja se till att få ut mer av livet!

Antoinette sa...

Det är verkligen så lätt att bara fastna i vad man borde eller skulle vilja göra och så sitter man och tänker på det istället för att göra det. Det är sånt som ger mig ångest.
Så nu gör vi! :)

Duktiga Tjejen sa...

Tell me about it! I hear ya sister! osv osv.

Antoinette sa...

:D Gillar osv osv! ;)