tisdag 3 maj 2011

Att bli sin egen

Jag sitter här och blir lite nervös.
Inte för fredagens tävlingar. Eller jo, lite  det också, men det jag pirrar över nu är hösten.
Jag tänker ju mig att bli min egen.
Rent tekniskt är jag väl redan det, eftersom jag har en firma. Blev ju liksom påmind om detta såhär i deklarationstider. Kanske var där det väcktes.
Men tanken från min sida är att dra igång detta på allvar till hösten. Hitta ett deltidsjobb som kan betala mina räkningar och sen köra.
Genast börjar det snurra. Hur gör man? Vem vill ha mina tjänster? Hur ska de få veta att jag finns? Maila? Snigelpost? Helt framfusigt ringa?
Som tur är har jag en kontakt som verkligen vill hjälpa mig. Jag ska ringa henne efter helgen så ska vi boka in ett lunchmöte.
Men ändå. Kommer jag att klara det? Har jag drivet?

Ni som läser detta, som startat eget.. Hjälp! Hur gjorde/gör ni?

Inga kommentarer: