torsdag 5 maj 2011

En annan värld

Bara några timmar kvar, sen är det dags att träda in i en värld av paljetter, lösögonfransar, övertoner och systerskap.
Årets höjdpunkt, i alla fall i den här delen av mitt liv. Få träffa folk jag inte träffar annars, få bekräftelse, bli besviken, lycklig, nöjd, missnöjd... Känslor. Så starka, just den här helgen.
Det pirrar i mig. Jag vaknar tidigt idag, trots att jag tagit ledigt. Kan inte somna om, går upp, äter frukost och dricker kaffe.
Pirrar.
Tankar flyger. Är jag bra nog? Gör jag det jag ska, har jag repat tillräckligt?
Men det har jag, så jag försöker släppa tankarna. Nu sitter det som sitter. Det enda jag kan göra är att njuta och ha kul. Det blir som det blir och det är okej.
Det är okej.

2 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Hoppas att allt blev som du ville :o)

Kram

Antoinette sa...

Oh ja!
En riktig drömhelg!!!!! :D