söndag 4 april 2010

På begäran

En lite mer detaljerad beskrivning av gårdagens barhopping, especially for you, Anna!

Vi träffades på Ord och inga visor's hotell, i drinkbaren en trappa upp. Där var det... tomt. Dött. Jag tror aldrig jag sett den baren så öde. Vi tog ett glas vin där, bekantade oss, men beslöt oss för att gå någonstans där det kanske fanns nåt mer sällskap än vi.
Vi knallade bort till Skånegatan, gick förbi WC, Pet Sound och landade till slut på Snotty's. Mysigt, litet, men ganska hög musik. Trots att vi satt vid ett mycket litet bord hörde vi knappt varann. Så, när vinet var urdrucket begav vi oss vidare till Lilla Hotellbaren. Mycket trevligt ställe! Jag har gått förbi förut, men inte gått in. Det kommer jag nog att göra i framtiden. Jag har för mig att de har ganska mycket livemusik där också. Ofta gratis. Me like.
Nåja, efter ännu ett glas vin drog vi oss mot skrapan och Och himlen därtill. Vansinnigt dyrt, men utsikten är fantastisk. På väg upp lyckades vi sätta igång hisslarmet. Bildbevis finns. Vi tog ett sjukt dyrt glas vin där, men sen kunde vi utsikten och drog oss ner till Imperiet istället. Också ett trevligt ställe. Vid två började det kännas att jag inte ätit nåt mer än lite nutrilett och godis under dagen, så jag gav upp. Vilket jag är ganska glad för idag.

Men det var himla trevligt! Massor av prat om blogg, bloggare, killar, jobb, livet...
Det gör jag gärna om!

Och Anna; nästa gång är du med! :)

16 kommentarer:

Anna sa...

Vet du, jag vill ju så gärna det! Men samtidigt finns den där lilla rösten i huvudet som säger: Vad ska du dit att göra, du har ju inget att komma med. Visst är jag snäll mot mig själv?

Ännu mer nyfiken när du skriver att ni pratade om bloggare och så klart kommer den lilla rösten då med. Jag tänker för mycket för mitt eget bästa det är jag medveten om. Nu ska jag koppla bort hjärnan och ge mig ut i solen! Kram

Antoinette sa...

Så tänker jag med.
Men samtidigt så tänker jag att ni vet ju redan mycket om mig, i och med bloggen. Så jag försöker släppa det, och bara vara. Vi ska vara snälla mot oss själva!

Vi pratade om vilka bloggare vi träffat och att det skulle vara roligt att träffa fler. ha det skönt i solen!
Stor kram!

Anna sa...

Ja, det är svårt att släppa de där tankarna när de väl fått fäste. Jag hoppas de försvinner snart för det är inte kul när de studsar runt där uppe.

Haha, inte behöver du redogöra för vad ni pratade om heller! Jag är så glad att ni hade en rolig kväll.

Maria sa...

Hisslarmet var ju bara för bra! Jag råkade luta mig mot hissknapparna just när K skulle ta en bild. Och bild blev det, när alla ser ut som fågelholkar! Synd att det inte går att lägga ut bilden bara, det är ju ansiktena som är roliga...

Maria sa...

Och Anna, vi är ju helt vanliga tjejer, den där rösten hade inte hörts länge!

Aurora sa...

men alltså jag känner mig lite bortglömd här! jag vill också vara med nästa gång..

Antoinette sa...

Aurora, du är given!!! Bloggträff i andralandet..? ;)

Anna sa...

Men vilket land är andralandet, jag blir lite knäpp här! Några hintar?

Anna sa...

Nu luskade jag ut det alldeles själv!

Aurora sa...

HAha du får kolla på Twitter ;) JA kom hit!!

Antoinette sa...

Anna, jag säger bara Facebook!! ;)
Aurora, åh vad naaaaajs!

Anna sa...

Äh jag luskade ju ut det utan facebook!

Aurora sa...

Känns det bra att veta? ;)

Anna sa...

Haha, bra och bra. Känner mig inte så korkad när jag läser dina inlägg längre iaf.

Pettiwoman sa...

Vad kul ni verkat haft det :o)

Hoppas jag också kan få följa med nästa gång *ler snällt och lägger huvudet på sne*

Kram

Antoinette sa...

Vad roligt, nån tryckte på åt helvete!
Nåja, det var det i alla fall inte och det är klart vi fixar en till bloggträff dit alla kan komma. :) I sommar kanske?