måndag 19 april 2010

Omättlig

Jag är omättlig.

Jag borde verkligen inte äta mer, ska giga imorgon med skjorta instoppad i byxorna och jag känner mig redan som en tjock liten gubbe, men det finns ingen botten.
Ändå har jag ätit ordentligt, tycker jag. Speciellt som jag knapt rört mig idag.
Frukost - blåbärssoppa och banan. Lunch - wok med jordnötssås från i lördags. Middag - sparrissoppa.
Och ändå, när jag kommer hem ikväll efter repet.. Vrålhungrig. Äter två ägg och en liten yoghurt, men det räcker inte. Tre hårda smörgåsar med makrill rinner också ner. Jag lyckas hålla mig från djävulens frestelser; minimarshmallows i choklad och vanilj, som ligger i skafferiet sen påsk. Hittills lyckas jag hålla mig, vill säga.

Var kommer denna hunger ifrån?

8 kommentarer:

Anna sa...

Makrill! Gud så gott och tänka sig, jag har en ask i kylen. Jag har nog hårdbröd med. Undra om jag ska fika lite nu kanske?

Antoinette sa...

makrill på hårt bröd, det är galet gott! Barndomsminnen; det åt vi alltid till kvällsmat när jag var liten :)

Maria sa...

Jag tycker inte det låter mycket, jag hade också varit vrålhungrig efter soppa till middag.

Anonym sa...

Mackor är farligt... börjar man äta så stoppar man allt för lätt i sig fler än man egentligen behöver för att bli mätt bara för att det är gott... =oS

Men du vet väl att man ska äta lite men ofta! ;o) För att hålla igång förbränningen på bästa sätt bör man ju äta något var 3:e timme... Då håller magen igång och man slipper bli så där hungrig att man kan äta typ hur mycket som helst.

Och ja, jag vet att det är lättare sagt än gjort att faktiskt göra det. ;o)

Aurora sa...

jag tycker inte heller att det låter som så mycket, faktiskt. bara soppa funkar inte för mig (om det inte är med ordentligt mycket linser och potatis i)

Aurora sa...

och när man redan har ätit för lite, är det svårt att sluta sen, tänker jag.

Varför vara perfekt.. sa...

Dessa smörgåsar är livsfarliga.... huuua.... know it, love it...

Antoinette sa...

Tro mig, jag har full koll på vad och hur man bör äta!
Och eftersom jag var hemma igår och sov länge, så blev det inte så många timmar mellan målen. Dessutom satt jag ju på balkongen hela dagen, så jag gjorde inte av med någon energi.

Det jag tyckte var underligt (el jobbigt) var bara den här känslan av att det inte fanns nån botten, jag hade kunnat äta hur mycket som helst! Fast det gjorde jag inte.

Och smörgåsar... Tell me about it! Jag har aldrig mjukt bröd hemma ens, för då går det åt skogen... :S