lördag 10 april 2010

Mina problem är lika viktiga som dina!

Något jag kan störa mig rätt hårt på, är folk som alltid måste påpeka tala om för en att man har det så bra. Att det finns de som har det sämre.
Jag vet att det finns det. Jag är för fasen uppfostrad på sjuttiotalet, jag har skickat leksaker till u-länder och tänkt på de fattiga barnen i Afrika till förbannelse...
Vilket nånstans har lett till att jag inte tycker att jag får klaga över saker. Det är väl därför det stör mig så, nu när jag äntligen fattat att även jag får ha problem, så kommer det folk och förringar dem. I all välmening. Egentligen. Och det vet jag.
Men det stör mig ändå.

3 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Klart du har rätt att ha problem och må dåligt oavsett hur små problemen andra tycker att de är.
Klart det alltid finns de som har det sämre men det hjälper ju föga att tänka när man är mitt uppe i sitt.

Kram

Anonym sa...

Visst SJUTTON ska man få känna att man har det dåligt.. i sina dåliga stunder... det blir ju mer naturligt att känna sig tacksam när man har det bra.. när man har de dåliga tiderna i "minnet"

Kram*

Antoinette sa...

Grejen är att det gäller även de små "ilandsproblem" man kan ha ibland. Jag behöver inte alltid bli påmind om att det är "problem man vill ha..."