måndag 26 april 2010

Jag är kär!!!


Jo faktiskt lite, i min frisör!

Jag gick tillbaka dit jag varit tidigare, i det stora köpcentrumet där jag jobbade förut. Till han som skar frisyren istället för att klippa den.
Fan vad han är bra. Han börjar med att syna varenda hårtest, kamma håret på en miljon olika sätt för att se hur det faller. Han är positiv till bilden jag visar, men kommer även med egna förslag.
Sen går han lös med rakkniven och det är som att han skapar något, som en konstnär.
Det slutade med att jag satt där till halvnio, för han fick färga också.
Och han är snygg. En våt dröm från sydeuropa. Och jag, som saknat beröring så länge, blev alldeles pirrig när han masserade min hårbotten... Så nu är jag lite kär!
Eller, inte egentligen. Egentligen inte alls faktiskt. Men det blev så snyggt och bra, och han är snygg och han tyckte jag blev snygg. Så lite låtsaskär blev jag. Och det är mysigt!
Det var roligt att se honom när vi var klara, för man såg att han var nöjd. Han bara strålade när han tittade på mig. Och när jag fick av mig skynket utbrast han spontant: "nu blev du ju ännu snyggare! Jag menar, kläderna passar verkligen till håret!"
Bekräftelse. Härligt!!!
Det blev en variant av mittfrisyren, jag är korthårig igen och jäkligt nöjd!

12 kommentarer:

Anna sa...

Vad härligt det är när man känner sig så där nöjd efter man klippt sig och att man hittat en frisör man gillar och som förstår vad man är ute efter.

Kul att jag fick ett litet hum nu iaf. Älskar färgen!

Antoinette sa...

Jag har ju varit bortskämd i många år med en fantastisk frisör, som tyvärr kostar därefter. Hit gick jag för att det var billigare och så var det en sån lyckträff! :)

Pettiwoman sa...

Gud vad snyggt och jag ääääälskar rött hår :o)

Förstår att du är nöjd.

Massa kramar!

Antoinette sa...

Tack och kram!! Och grattis!

Anonym sa...

Åh... jag vill också klippa mig!!

Det blev riktigt snyggt så han verkar helt klart kunna sin sak! =o)

Antoinette sa...

visst blir man sugen när man ser nån annan! ;)

Pettiwoman sa...

Tack vännen men som sagt, vi ska inte ropa hej ännu :o)

Varför vara perfekt.. sa...

Väldigt najsig! :)

Unknown sa...

Det är intressant det där. Värden är uppdelade i två läger. Den ena sidan älskar beröringen hos frisören och upplever det som lyx, den andra delen har frisörfobi och hatar den situationen. Intressant tycker jag.

Anonym sa...

Du är jättefin! Jag älskar din hårfärg. Rött är attityd!

P&K

Antoinette sa...

Frisörfobi? Spännande!
Jag tycker att det kan vara jobbigt om jag känner mig tvungen att småprata, men hos den här frisören funkar det att inte prata alls. Och det är skönt :)
Tack VVP och F&K!

Anders Stina-Stinta sa...

Jag älskar när de skär håret och undrar om du kan tänka dig att lämna ut hans namn och telnr till salongen?