fredag 12 februari 2010

Nu är jag riktigt jävla förbannad!

Jag är så arg!
Så jävla skitarg är jag!

Mitt nya jobb har ju som ni vet varit rätt tufft. Det har varit lite uppförsbacke, kan man säga, men jag har kämpat vidare därför att jag gillar mina nya kollegor och jag tror att det kan bli bra i slutändan. Som en liten fingervisning kan sägas att ingen av oss har haft rast sen vi började, då förstår ni hur fullt upp det varit.

Och nu kommer alltså två nya kollegor. De kommer in med högt ställda förväntningar och inser genast att det inte blir som de tänkt sig. Precis som vi gjorde. Vad gör de då? Sätter de sig ner och andas och gillar läget och gör det bästa av situationen? Nähä! De gnäller, klagar, ifrågasätter vad vi gjort (oerhört provocerande) och nu vill de dessutom ta över delar av vår verksamhet, vilket i princip skulle betyda att vi fick börja om från början.
Hur fan kan man bete sig så? Hur kan man vara så oödmjuk? "Vi har blivit lovade.." Ursäkta, men det skiter jag i! Nu är det så här! Gilla läget eller gå!

Vi har ett möte med vår närmsta chef och arbetslagsledare på onsdag. Det ska bli väldigt intressant att se hur hon ställer sig till detta. En sak är säker, kör de över oss i det här, då går jag. Jag finner mig inte i att bli behandlad som secondbest. Jag är bra på mitt jobb och jag vet om att jag är det. Jag kan köpa att det är tufft nu, jag kan köpa att jobba hårt, men inte att bli överkörd. Jag är för bra för det.

14 kommentarer:

Antoinette sa...

Jag kanske eldar upp mig i onödan... men vilka jävla idioter!!!

Anna sa...

Jag förstår att du är arg, hoppas det löser sig när ni har möte då.

Antoinette sa...

På nåt sätt löser det sig ju... även om det är att jag säger upp mig.

Anna sa...

Oj, det är så illa alltså?

Antoinette sa...

Ja. Jag kan köpa mycket, men inte att bli överkörd till förmån för människor som jag inte har respekt för..

Maria sa...

Åh så irriterande! Fy fan, hoppas ledningen inser att din erfarenhet. En ledning som inte gör det vill mn ju verkligen inte ha. Säg till om du vill tröstöla!

Antoinette sa...

Det vill jag, nästa helg!! Hade du bokat boulen? Jag har fått förhinder.. :S Men en öl på frddagen vill jag gärna ta!!!

Maria sa...

det var fullbokat, så jag kunde inte boka. Tveksamt om jag har pengar kvar helgen innan lön dock... :S

Antoinette sa...

Jag bjuder på en öl på fredag! :)

Dixie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Idioter finns det gott om! =oS

Men jag hoppas att ledningen inte tillhör den kategorin!

Maria sa...

jag har en kompis som spelar på Landet ikväll, fan att jag inte tänkte på det tidigare!

Anonym sa...

Ställ skåpet darling! Puss

Antoinette sa...

Nu blev mötet inställt för att en av mina kollegor är sjukskriven veckan ut. Så nu blir det inte förrän på måndag och då är egosarna med... Spännande..