onsdag 3 februari 2010

Bara hälften kvar!

Av veckan, alltså.
Ojojoj. Idag var nog värsta dagen hittills. Jag var gråtfärdig ett tag, men som tur är har jag bra kollegor, som inser vikten av att berömma varann. Så det gör vi och då känns det bättre.

Det är viktigt att göra det. Berömma varann, ge komplimanger. Låta den där tanken man fick faktiskt rulla över tungan och ut till den det gäller. Det blir så mycket lättare att ge (och få) kritik också, om man är bra på att berömma varandra, för då behöver man inte vara orolig för att de andra inte tycker att man är bra, egentligen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kollegor är helt klart guld värda! =o)

Anonym sa...

Ja bra tankar gumman!

Det blir ju förhoppningsvis en liten pay it forward-effect av komplimanger. Dem som får dem blir mer benägna att ge dem.

DU ÄR SÅ BRA, tycker jag. Och nu är det torsdag!

PUSS

Anna sa...

Jag kommer ihåg att du skrev om beröm innan där och tycker att det är så bra att du kör på med det! Jag ska också försöka bli bättre på det eftersom man själv blir så glad av det.

Fröken Svensson sa...

Håller med fullt ut!

Antoinette sa...

Dixie: Visst är det så! Dem ska man vara rädd om!
F&K: tack hjärtat! Japp, det smittar! På ett bra sätt.
Anna: Ja, jag tror man måste påminna sig själv med jämna mellanrum. :)
FS: Härligt!