lördag 20 februari 2010

Random

Jag känner mig sådär tråkig igen. Trött. Ingen lust. Med nåt.
Det är snöstorm dessutom, då har jag ännu mindre lust. Borde promenera, men vill inte.

Toaletten luktar illa.

Jag har ingen ork att ta tag i min vikt och min hälsa. Är inne i en dålig spiral; äter för mycket, för fel. Njuter när jag äter, men ångesten slår till direkt efteråt. Jag kräks i alla fall inte. Än.

Kladdig i ögonen imorse. Ögoninflammation? Tack jobbet! Fast det kliar inte. Kanske bara är förkylningen, trots allt.

Jobbet känns bättre. Jag ser ljuset. Tror jag. Har i alla fall kunnat ha rast de senaste dagarna. Ger det ett år, sen får vi se. Inte riktigt rättvist att ge upp så här i början. Ändå.

Känner mig som en dålig bloggare. Skriver tråkigt, inget spännande händer. Ja, jag koketterar. Vill att ni ska skriva att ni läser ändå. Fast jag inte uppdaterar. Gör ni det? Vem vet.

Måste tvätta, men inga tvättider finns. Hoppas på att nån skiter i sin tid idag. Måste verkligen tvätta. Har inga rena underkläder. Eller, har, men kan inte ha. Är för tjock.

Har i alla fall ätit nyttig frukost. Havregrynsgröt, skivat äpple, berocca och te. Och tabletterna. Alltid tabletterna.

Ska kolla tvättstugan nu. Sen kaffe.

9 kommentarer:

Maria sa...

Jag läser! Och du får absolut inte kräkas. Kom på nu att jag glömt min tvättid idag, ironi ironi. Undrar om jag tagit min tablett? jag kommer fan inte ihåg. Är bjuden på fin hemmafest i dina hoods men har tackat nej, vill bara vara själv. Borde jobba men ligger still. Ingen verkar må bra, whatthefuck. kram.

Anonym sa...

Självklart håller jag koll på om det händer något här på din sida...

Hoppas att du lyckas få tvätta nu då! Är inte kul när man måste använda de kläder som eg inte sitter bra... =o/

Anna sa...

Jag läser här hela tiden, kollar om du uppdaterat lite nu och då.
KRAM

Pettiwoman sa...

Klart jag är här...

vet ju hur det är när man känner att man bara skriver elände men man kan ju liksom inte låtsas att livet är på topp om det inte är det.

Men det blir alltid bättre, förr eller senare!

Kram

Anonym sa...

Läser hela tiden - jag läser allas men ibland har man inte så mkt mer att tillföra så man är tyst :o)

Är oxå inne i en dålig spiral, motionerar inte o frossar VARJE dag i skräpmat, choklad o kakor. Som om man inte tyckte man var värd bättre.

Funderra påatt köra pulver två veckor eller så för att få en kickstart igen.

Kattis sa...

Vi läser - klart vi läser!

Kram!

Antoinette sa...

Underbara ni!
Nu känns det genast bättre. Era kommentarer och tre baljor latte.
Jag kommenterar dåligt just nu också, men jag läser hela tiden, bara så ni vet!

Och jag kräks inte. Det var ganska längesen sist, faktiskt. Men det finns där hela tiden, en möjlighet jag inte använder mig av längre.

Och jag har tvättat. Och ätit nyttig frukost, med gröt och äpple. Det vänder, det måste göra det.
Gud, vad jag längtar efter sommar.

Anonym sa...

Jag har stenkoll på dig vännen. Både här och på Fb.

Tror fan att det här vädret kommer skicka folk rätt in i depp-svackaor. Känns så. Men det är snart vår - även om det inte känns så just nu!

Massa kramar. Du är grym, inte glömma det!

Antoinette sa...

Jag håller med, jag var alltid låg hela våren när jag bodde norröver.. Och just denna vinter är det som då!
Längtar längtar längtar efter vår och sol!

Har koll på dig med, söt... :)
Kramar!