lördag 20 februari 2010

i avsaknad av social samvaro bloggar jag melodifestival...

Alcazar: Jodå. De körde en Alcazarlåt. Finns inte så mycket mer att säga. Den lär man väl dansa till i sommar på Victoria.

Johannes: Men lilla vän, lärde de er inte uttal på scenskolan? Bara på svenska då kanske? Synd på så rara ärtor. Och låten var trist. Är inte en sucker för ballader. Okej, den tog sig lite på slutet, men Globen? Njä.

Elin: Men hjälp! Konstig låt, konstig outfit.. Och varför försöker hon sjunga som Britney Spears?

Erik: Mer ballader... Lite för sockersött och segt för mig.

Getty: Men vad gör de i bakgrunden? Skolgympa? Låten är inte skitdålig, men... Det här går inte till Globen.

Timotej: Fördom: Nu blir det folkvisepop! Jaha, ser man på, jag hade inte helt fel... Alls. Versen ok, men refrängen går bort.

Darin: Behöver inte ens höra låten för att veta att den går vidare. Lite trist, tycker jag. Och inte är låten speciellt bra? Boring! Och han sjunger inte riktigt rent.

Crucified Barbara: Inga överraskningar här heller. Ganska bra låt trots allt, även om Melodifestivalälskare nog skulle säga att "det inte är nån schlager". Fast det är ju inte heller nån schlagerfestival. Det är en Melodifestival. Andra chansen, skulle jag tro.

Summa summarum; Alcazar och Darin till Globen, Crucified Barbara och ev Elin till Andra Chansen.

Fast jag brukar ha fel. Ingen höjdarlåt nånstans dock, enligt min smak, så vem vet.. Jag kanske prickar rätt denna gång.

Inga kommentarer: