torsdag 25 februari 2010

Hur man ändrar prioriteringar

Förkylningen har slagit till med all sin kraft.
Jag hostar, ögonen kladdar när jag vaknar, halsen värker och näsan fylls igen..

Hemma från jobbet är inget alternativ.
Lustigt.
Hade jag jobbat kvar på mitt gamla hade jag tagit detta som en klockren ursäkt för att vara hemma. Ska jag vara helt ärlig kanske jag borde vara det. Men jag kan inte med att lämna min kollega ensam. Och så vill jag inte få löneavdrag.

Ena kollegan, hon som varit sjuk så mycket, ska sluta. Hennes c-uppsats blev inte godkänd, så hon måste göra om hela skiten.
Kan inte säga att jag kommer att sakna henne så mycket. Dels för att vi faktiskt inte hunnit jobba så mycket ihop, dels för att det liksom inte finns någon... Go, i henne. Jag förstår inte riktigt varför hon valt det yrke hon har.

Nu kurerar jag mig med honungsvatten med pressad citron och riven ingefära. Snart är det helg. Då, kan jag vara sjuk.

6 kommentarer:

Anna sa...

Nä vad trist att vara så sjuk och känna att man inte kan stanna hemma. Jag vet ju hur det är när man tänker på lönen, men jag kunde bara inte jobba och behövde nog dessutom vara hemma de dagarna jag var hemma för två veckor sedan. Hoppas du kryar på dig och kan göra något annat än bara vara sjuk i helgen. KRAM

Antoinette sa...

Ja, det är inget kul. Egentligen hade jag bara velat stanna hemma och sova imorrn. Men jag får börja sent i alla fall, så jag har sovmorgon.
Kram tillbaks!

Anonym sa...

Vilken trooper du är tjejen. Man måste lyssna på sin kropp... Inte bara på arbetsmoralen :).

Men du är klok, du kör inte hårdare än du kan med dig själv (eller?)...

PUSS

Anonym sa...

Krya på dig!

Kram

Maria sa...

Ingen AW idag alltså? Krya på dig!

Antoinette sa...

Eftersom det inte funkar med att vara hemma och slappa, så ignorerar jag istället! :)