söndag 7 februari 2010

februarilördag och utgång..

Vi satt här hemma, kompisen, kompisens syrra och jag. Åt hemgjord pizza, drack kopiösa mängder med rödvin och kollade på Melodifestivalen. Vi skulle ha på den i bakgrunden sa vi, men naturligtvis blev vi engagerade. Alla tre håller vi på med musik på ett eller annat sätt, så vi kan ju inte låta bli att kommentera.

Sedan blev det taxi och Fashing. Jag vet inte om jag missat något, men tydligen var det ungdomsklubb på jazzhaket. Det kändes som om alla var 20nånting. Typ tjugoett. Och så vi då, tanterna på över trettio. Vi vågade knappt flörta med ungdomarna. Dansade gjorde vi desto mer. Två och en halv timmes intensiv soul på dansgolvet. Vid halvtre gav vi upp och tog oss ett fyllemål på Max.

Ingen upprepning av förra utgången alltså, men det var nog lika bra det. Ska det vara nåt nu får det gärna vara nåt riktigare. Något riktigare fanns det definitivt inte ute igår. Inte där jag var i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en härlig tjejlördag! Och bara att du spanar tycker jag är bra. Så behöver det ju inte bli napp varje gång :).

Kopiösa mängder med rödvin skulle då jag sagt "ja tack" till right about now. Får hålla mig tills imorgon tisdag...

KRAAAM

Antoinette sa...

rödvin på en tisdag?!?
Tack för kramen, behöver den nu..