måndag 19 oktober 2009

Vänta och vänta och vänta...

Det sura med att bo i förorten är alla byten när man ska nånstans. Som jag nu i kväll då.
Buss till buss och sen till t-bana. Naturligtvis fick jag även vänta mellan 8-12 minuter i varje byte. Det är inte bra för min ekonomi, för i ren tristess måste jag gå på 7-11 och handla nåt. Inget onyttigt idag, nej nej, här är vi ju inne på nyttiga linjen igen! En smoothie fick det bli. Men den lilla jäkeln kostade ju 23 spänn.

Nu är jag i alla fall hemma efter en trevlig kväll med musikstudier. Blir ju lite annat snack också, men vi var rätt effektiva, tycker jag ändå.
Imorrn är det jobbdags igen. Jag är OSUGEN!!!
Vill mycket hellre vara hemma och slappa. Eller gå till ett jobb där jag inte behöver vara så jäkla effektiv och där jag tjänar mer pengar.
Onsdag blir jobbsökardag här i Såsen...

Inga kommentarer: