torsdag 29 oktober 2009

Fel och rätt

Det finns ett fel med min nya fina lägenhet.

Då och då luktar det sunk på toa. Det verkar komma från toastolen, konstigt nog. Inte från handfatet eller golvbrunnen som man kanske skulle kunna gissa.
Jag försöker ha fönstret öppet så mycket som möjligt för att vädra, men det är kallt idag... Och av nån anledning verkar det lukta mer när det är kallt.
Det gäller att komma ihåg att ha toadörren stängd, så det inte sprider sig.

Egentligen finns det två fel.

Det andra felet är varmvattnet. Eller snarare avsaknaden av varmvatten ibland. Extra irriterande när man står med schampo i håret, eller när man vill ta ett varmt bad för att värma upp sig lite.
Just det problemet har jag faktiskt ringt om. Jag har ingen aning om vad de tänker göra åt det, men ringt har jag. Och märker jag ingen bättring ringer jag väl igen.

Det gör ju inte saken bättre att jag späker mig just nu. Jag blir på så fruktansvärt dåligt humör av att inte äta mat!!!

Men, det händer bra saker också. Jag var ju på två intervjuer igår. Den första kändes sådär, men den andra kändes klockren. Precis innan jag skulle åka iväg ringde de från ett annat ställe också, så nu har jag en tredje intervju nästa onsdag.
Det börjar kännas verkligt...

6 kommentarer:

Anna sa...

Spännande med alla intervjuer!

Antoinette sa...

Ja! Roligt också. Jag är lite knäpp, jag gillar verkligen att gå på arbetsintervju.. :)

Anna sa...

Haha, ja det var ju lite ovanligt. Det brukar ju inte vara någon favvosyssla direkt. Men det är väl bra att du gillar det, då är du ju säkert avslappnad och ger ett bra intryck. Jag håller tummarna för ett nytt jobb nu då!

Antoinette sa...

Tack! :)

Anonym sa...

Får man fråga vilken bransch du är i??

Antoinette sa...

Det får man fråga, men jag vill inte skriva ut det här.. :S