söndag 18 oktober 2009

Nya tag

Inser att ätandet gått överstyr igen.
I och med att jag inte kollat mig själv nu under flyttandet, så "passar jag på". Det är inte bra.
Imorrn är det nya tag. Nolltolerans på sötsaker ett tag, så suget försvinner, och så bara nyttig och god mat. Rotfrukter tror jag. Ja, det får det bli. Äta säsongsbetonat. Ugnsrostade grönsaker med en fiskbit till, nyttigt och gott! Gjorde en lök&potatissoppa idag, jäkligt nyttig den med.
Och så en lång promenad. Kanske ända till mina gamla hoods och se efter om cykeln står kvar och så cykla hem den. Blir rätt lagom med motion. Så kan jag ändra gymkortet på tisdag efter jobbet

Så får det bli. Nya, friska tag. Ny, frisk jag.

4 kommentarer:

Aurora sa...

kan tipsa om rotfrukter med smulad feta över för lite sälta. kram!

Antoinette sa...

Åh, det låter skitgott! Det ska jag testa snarast!!
Kram!

Anonym sa...

Jag ska börja späka mig med start igår. Jag är så fet så jag kräks på mig själv :o(

Här får det bli pulver (proteinpulver från hälsokosten) till frulle, kött/fisk/fågel + sallad till lunch och fruktsallad alt. skinka/keso/äpple till kvällsmat.

That's it. Och så 1 timmes promenader varje dag.

Funkar inte det får jag lägga in mig på magsäcksoperation eller nåt, detta går bara inte....

Antoinette sa...

Jag kör soppdag idag. Inte pulversoppor, utan min egna lök och potatissoppa. Och nu ska jag ut på prommis.
Heja oss!!!