lördag 17 oktober 2009

Meltdown på färjan

Det blev så tydligt igår.
Ingen, säger ingen, stöter på mig. Ingen blir intresserad av mig. Ingen ser mig ens.
Min kompis fick hur många ragg som helst. Inte bara fulla raggare dessutom, utan sjysta typer. Eller ja, så sjysta typer man nu kan hitta på en färja.
Och det är inte det att jag missunnar henne dem. Absolut inte. Men jag kände mig så fet, ful, trist och ivägen, så till slut gick jag bara och lade mig. Och storgrät.
Det var väl lite väntat, med flytt, höstmörker och allt, att det skulle braka. Synd bara att det gjorde det igår, när vi skulle ha kul.
Men det kanske är så, att inte alla ska hitta nån. Jag kanske får klara mig utan kärlek.

Det kändes lite bättre efter att min kompis och jag legat och pratat under förmiddagen i hytten. Det är alltid skönare efter ett meltdown. Saker och ting har ju byggts upp och behöver komma ut och nu fick de det.

Men jag är skittrött på det här nu.

9 kommentarer:

Anna sa...

Inte kommer du få klara dig utan kärlek, det är jag helt övertygad om!! Herregud, vem vill ha någon från färjan ändå? Näe, han dyker nog upp ska du se! Haha, jag låter som en gammal mormor men jag är helt säker på den saken.
KRAM

Antoinette sa...

Ja, jag vet inte. Igår kändes det så hopplöst..
Hoppas mormor har rätt.. :)
Kram!

Maria sa...

Det känns verkligen inte kul när det blir sådär. Jag har väldigt svårt att tro att du skulle gå kärlekslös resten av ditt liv, du är ju både smart, rolig, trevlig, intressant och söt. Jag känner mig ofta oraggad på också, men i mitt fall är jag rätt säker på att det ligger hos mig. Dels är jag inte intresserad, dels så är jag inte riktigt i balans att träffa någon. Plus att jag jobbar 7 dagar i veckan...

Antoinette sa...

Tack!
Jag önskar att jag kunde komma ihåg det när jag mår sådär.
Och troligen ligger det mycket hos mig, fast jag försöker!
Men du, du får sluta jobba 7 dagar i veckan, det är inget bra!!! Du får komma ut till förorten och ta en öl. På tisdag, kanske?

Anonym sa...

Gumman!!! Skit i Färjan!!! Det är inte där det händer!

Du är snygg o trevlig, fel forum bara!!!

Kramar

Aurora sa...

Åh. A. Du är jättesnygg. Jag menar det. Jag vet vet vet hur det är. Men jag vill bara säga. Att det man oftast tänker på är hur man ser ut. Och jag vill bara säga att du ÄR snygg. Och det jag har sett av din person, så är du underbar som människa också.

Mitt ex sa alltid att det finns vissa man raggar på, på krogen. Och vissa man vill leva med.

Tydligen är jag i den senare kategorin. Kanske är du det också?

Man får inte låsa sig och tänka att det är den som blir mest uppraggad som är bäst. Även om det är lätt. För man gör lätt det. Ser det som ett mått på ens skönhet. Jag tror att det kanske inte är så.

Jag är full och försöker skriva en vettig kommentar, så du får ursäkta hattigheten.

Tänk inte så. vi ska inte tänka så.

KRAM

Antoinette sa...

Tack för er uppmuntran!
Kanske ska fixa den där boken som Smurfan köpte? Du får säga om den var nåt att ha!

Kram på er alla!!!

Maria sa...

Jamen det vore jättetrevligt! Måste kolla mitt schema bara, men jag tror att tisdag skulle funka.

Antoinette sa...

Ja, kul!