tisdag 30 juni 2009

Schlager och sol

Oj, vad kul vi hade igår!
Jag tog det rätt soft hela dagen, frostade av frysen och sådär. Sen kom min kompis hem till mig, vi käkade och stack ut på Schlagershow vid halvtio.
Ingen av oss var egentligen särskilt på. Hon var lite låg, jag kände mig lite hängig.. Men ut kom vi i alla fall och det var vi glada för.
Showen var väl sådär, alltså de sjöng ju bra, men mellansnacket var inget att hurra för. Vi hittade ingenstans att sitta och jag hade sjucentimetersklackar på mig... Fast det spelade ingen roll när de drog igång dansmusiken, för jäklar vilken bra musik! Och vilka härliga människor, alla gav järnet! Sen var det ju skönt att se att andra som var lika stora som jag, eller större, faktiskt var ute och hade kul. Man behöver alltså inte grotta in sig... Min kompis ville slå mig varje gång jag sa nåt, hon tycker inte att jag är så stor som jag tror. Men jag har ju rätt så sned bild av mig själv.

Sen skulle vi ju slutligen bege oss hemåt. Vi, eller jag för min kompis hade andra skor med sig, stapplade bort till Östermalmstorg, bara för att upptäcka att t-banan slutat gå. Tjo-fucking-ho.
Bara att traska bort till Odengatan och ta nattbuss. Det är väldigt långt till Odengatan ska ni veta. I alla fall om man har sjucentimetersklackar och har dansat i timmar.
Det slutade med att jag tog av mig skorna och knallade i strumplästen på Stockholms gator.

Idag vaknade jag av ett sms. En kompis undrade om jag ville med och bada och trots min i det närmaste fobi för att visa mig i bikini just nu, så tackade jag ja. Jag måste ju! Och jag vill ju sola och bada. Hon sa ungefär samma sak som min andra kompis, så jag får väl lita på det. Och inse att ingen har tid med att tänka på hur jag ser ut, de tänker väl på hur de ser ut...
Så idag har jag legat på Långholmen och myst med kompis hela dagen.
Nu ska jag inte utanför dörren mer idag. Bara ligga på soffan och äta vattenmelon.
Mina fötter värker fortfarande...

Inga kommentarer: