onsdag 17 juni 2009

Det här ska bli sommaren då jag kom i form

Ett beslut som jag tog just i detta nu.

Jag ska ändå inte resa bort nånstans, göra nåt speciellt... Så jag kan lika gärna ägna tiden åt att äta rätt och bli stammis på gymet.

Egentligen är det perfekt att komma i form på sommaren. Mycket bättre än vintern. För det första finns det massor av god frukt och goda grönsaker. För det andra är det (förhoppningsvis) varmt och då känner jag ändå inte för att äta så mycket.

Fast en och annan öl lär det ju slinka ner...

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag har också tänkt i de banorna, men jag känner på mig att det kommer stanna vid just tanken.

Smurfan sa...

Jag tänker så varje år, ändå är jag i bättre form vintertid än sommartid... det dricks vin, äts på uteserveringar, snacksas vid grillen etc etc.... på vintern kör man sin gröt o sin spinning o core - det man inte vill göra på sommaren när det e ljust o fint ute.

Men sen får man stå där o skämmas i sin bikini... usch!!!

Nästa vecka börjar 3 veckors späk för min del. Kan inte träffa dansken utan att i alla fall ha FÖRSÖKT gå ner. Jag var 4 kilo lättare sist han såg mig.

kaktusblomma sa...

Vad smart att tänka så och göra nåt konstruktivt när du ändå har tid. Önskar dig all lycka till! Ha en underbar midsommar! Kramar

Antoinette sa...

Jag har nog aldrig tänkt så innan. Sommar har varit semester och resor och njuta. Men det ska bli skönt, jag är peppad!
Sen får som sagt lite vin slinka ner, men jag ska hålla mig borta från snacksen!

Anna:Nejdå! Sätt upp vettiga mål bara!
Smurfan: han ska vara glad att du kommer dit överhuvudtaget! men jag vet hur det känns...
Kaktus: Tack och glad midsommar du med!

Kram!