torsdag 25 juni 2009

jag är ju ganska bra ändå

Medarbetarsamtal idag, med min gamla chef och min nya chef.

Jag hade lite ångest för det igår. Som vanligt, inför ett sånt möte, har jag lyckats glida ner i en dålig spiral av självförakt. Jag kan inte på något sätt se vad jag är bra på eller vad jag tillför. Nu var det lite värre än vanligt, med tanke på sjukskrivning och nästan säga upp mig och allt.
Som tur är har jag en mucho bra pappa, som man kan ta till i såna lägen.
Och det gick bra. Visst gick det bra. De tycker att jag är bra. Det enda de har att klaga på är att jag har så högljudda inre kritiker. Och det vet jag ju att jag har. De menar på att jag har så mycket potential som inte får komma fram på grund av att jag hindrar mig själv. Och att jag har fokuserat lite för mycket på det dåliga med min hälsa. Det är också sant.

Så nu blir det nystart efter sommaren för mig! Jag ska ge järnet när jag är på jobbet. När jag inte är på jobbet så jobbar jag inte. Det har jag också gjort klart.

Det är i alla fall skönt att de tycker att jag är bra, fast jag inte är perfekt...

Inga kommentarer: