fredag 19 juni 2009

Midsommar och så vidare...

Dags igen.
En av årets värsta högtider för oss singlar. Midsommar - kärleksnatten. Hela dagen är ju en stor fruktbarhetsrit, med stången i centrum.

Jag har egentligen inga problem med högtider, nyår klarar jag mig med eller utan (eller firar genom att sitta hemma och mysa med film), påsk och jul kan man ju hänga med familjen än så länge. Brorsan är ju lika evig singel som jag, så det känns inte så konstigt. Hmm, undrar vad det är med oss?
Men midsommar...
Samtidigt vill jag ju inte låta bli att fira heller.

Jag ska fira med en kompis och hennes familj. Precis just nu insåg jag att det är i samma område som mitt ex familj bor i. Snälla, låt mig slippa springa på dem!!!

3 kommentarer:

Aurora sa...

Det kommer att bli jättebra! Glad midsommar, Antoinette!! Kram!

Kira sa...

Åh! Jag älskar att vara singel på midsommar! I år ska jag visserligen bara fira med en kompis och hennes familj, men nog har jag haft lite rajtan tajtan i skogen under årens lopp. ;-)

Glöm nu inte att plocka sju sorters blommor!

Antoinette sa...

Det blev bra och jag har inte plockat några blommor! :D
Kram och glad midsommar