tisdag 7 april 2009

Vårblues

Jag blev låg idag på jobbet. Vi hade p-möte och nån sa en sak som jag tog som kritik... Egentligen var det inte saken i sig, utan hur jag reagerade. Tror inte det syntes så mycket utåt, men jag kände mig defensiv och dålig. Och så blev jag ledsen på mig själv för att jag blev sån. Så jag gick på toa och grät en skvätt.
Sen var jag dum nog att gå och handla på vägen hem. Naturligtvis slank choklad ner i korgen. Så nu har jag ätit 150 gram choklad och känner mig inte bara dålig och värdelös utan tjock och ful också.

Jag måste sluta göra så här mot mig själv...

4 kommentarer:

Anna sa...

Usch vad jag kände igen mig i det du skrev. Det är inte roligt alls att känna så. Just det där att känna sig defensiv och dålig, så välbekant för mig. Jag tar åt mig av saker som inte är något att bry sig om egentligen och sedan förstorar jag upp det. Så jäkla dumt, speciellt när jag är medveten om det. Varför gör man så för?
Skickar en kram till dig!

Antoinette sa...

Tack!
Jag vet, varför slår man så på sig själv? Man ska tycka om sig själv och vara förlåtande! Man är bara människa...
Kram tillbaka

Anonym sa...

Jag är likadan, sitter ofta på toa och förbannar mitt beteende/tänk/reaktioner, men ibland kan man inte hejda det :o(

Aurora sa...

Ibland orkar man inte, det är faktiskt inget konstigt. Man ska nog bara försöka intala sig själv att inte vara så hård mot sig själv. Du hade ju säkert inte klandrat någon annan som blev ledsen, ÄVEN om det inte var menat som kritik. Låt dig själv vara nere. Vi måste inte vara på topp hela tiden!

Stor kram och hoppas att det känns bättre imorgon!