måndag 6 april 2009

Ännu ett ålderstecken...

För några dagar sen fick jag brev från Transportstyrelsen. Jag ska förnya mitt körkort. Jag har alltså haft körkort så länge så jag måste skaffa ett nytt.

Det är lite synd, för jag gillar bilden på mitt körkort. Nu måste jag genomgå besväret med att ta en ny bild, en som blir bra dessutom, och så skicka in det. Jag är inte bra på att skicka in saker. Det finns en anledning till att jag har slutat gå med i bokklubbar för gratispremier. Men det är väl bara att ta sig i kragen, jag har några månader på mig, tror jag.

Det stod också att om man inte ville ha kvar sitt körkort kan man begära ogiltighet av körkortet. Vem gör det? Hur dum får man bli? Har man väl fått den där lappen vill man väl ha kvar den...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tagit bort ett namn och blivit av med plånboken, så jag har aldrig fått det brevet. Har haft körkort sedan jag var nästan 19, så det var ett tag sen...

Det finns ju människor som råkat ut för sjukdomar av olika slag och som kanske inte får köra bil. De vill väl inte bli påminda kan jag tänka mig. Men det är mycket billigare att förnya än vanliga id-kort, så jag tänker aldrig släppa taget om mitt.

Det är därför bäst att jag håller mig borta från vägarna, annars ryker det nog snabbt...

Antoinette sa...

Ah, du tänker så... Det är klart.

Jag har också fått plånboken stulen, annars hade jag fått brevet lite tidigare..
Så kände jag förut, med att hålla sig borta från vägarna, men nu använder jag ju tom kortet regelbundet. Inte bara i id-syfte. :)