torsdag 30 april 2009

En sån där typisk familje/partydag - vad gör vi singlar?

Idag är det Valborg och alla familjer och kärlekspar går och tittar på brasor eller festar loss.
Mysigt. För dem, alltså.

Vad gör man då som singel?

Tja, man skulle ju ha kunnat dra ihop ett singelgäng och göra hela bras-och partygrejen, men eftersom planering inte är min starkaste sida efter depressionen så har i alla fall inte jag gjort det. Dessutom är jag för trött för att tokparta.
Man skulle ju kunna vara lite vuxen och sofistikerad och sätta sig på en uteservering och ta ett glas vin... Men min skramlande plånbok tillåter inte såna extravaganser.

Så ikväll blir det hemmamys med mig själv och "En geishas memoarer" på femman.

Hmm... Det låter rätt sorgligt..
Men jag är faktiskt nöjd med upplägget.

3 kommentarer:

Smurfan sa...

Om det är till någon tröst skall jag oxå sitta hemma - ensam!

Aurora sa...

jag tycker det låter rätt mysigt :)

Antoinette sa...

Jag tycker ju också att det ska bli rätt mysigt! Imorrn ska jag fira en kompis födelsedag, så helt osocial är jag ju inte... ;)
Ikväll blir det soft. Fast jag lär väl inte kunna sova pga alla fyllskallar som kommer ragla förbi mitt fönster inatt... :)