torsdag 2 april 2009

Mitt andra liv

Så roligt det är att få glida in i mitt andra liv ett tag.

Packa väskan med scenkläder. Sticka lite tidigare från jobbet. På med lösögonfransarna...

Jag var lite orolig för hur rösten skulle hålla och visst... Det var nog inte mitt bästa gig röstmässigt. Men det var bra ändå. Vi gjorde jäkligt bra ifrån oss.

Giget var på ett hotell i stan. Ett rum var bokat till oss, för att byta om i, och när vi kom dit fick vi välja vad vi ville att äta. Sen var det dags för soundcheck. Vi hade världens sötaste ljudtekniker. Tre av oss blev ögonblickligen förälskade (den fjärde är så nyförälskad, så hon är immun). Såna underarmar... Suck!
Eventuellt ville han anlita oss till en kompis födelsedag... Det gör ju inget!

Vi gjorde tre bejublade framträdanden och efteråt fick vi efterrätt och kaffe.
Det finns inte mycket som är roligare än att stå på scen och bjuda publiken på en jäkligt underhållande stund. Vi är fortfarande ganska nya, men vi börjar hitta en väldigt bra balans och vi är proffsiga. Dessutom har vi så jäkla kul ihop, så bara det är värt det.
Jag skulle inte backa för att ha det här som ett heltidsjobb...

Känns märkligt att man ska upp och jobba med det vanliga imorrn. Klockan slår snart tolv och askungen måste tvätta bort sitt smink... Men närsomhelst kan det vara dags igen!

Fast nu ska jag sova. Vila rösten.

4 kommentarer:

Aurora sa...

Åh så härligt!!!

Antoinette sa...

Jättejättekul! :D

Kaktusblomma sa...

Jag blir grymt avundsjuk. Vill också leva ett sånt liv (men som doa eller trummis eller nåt ;-)). Kul att det gick så bra! Det är ni värda! Hoppas det blir många spelningar framöver! kram

Antoinette sa...

Vi lever fortfarande på det här! :)Hoppas på att nån gång kunna ha det iaf som deltidsjobb.. ;)