lördag 11 april 2009

Väntans tider

Sitter och väntar på några vänner som ska plocka upp mig på väg till påskmiddagen. De är sena. Jag är inte ett dugg förvånad, för de är alltid sena.
Det är å andra sidan oftast jag också, så jag försöker att inte stressa upp mig så mycket över det faktum att jag för en gångs skull är ute i god tid.

I och för sig är jag oftast i tid när det gäller. Som anställningsintervjuer, flygplan och så. Det är inte mina vänner. Jag har rest med dem. Det var en pärs, för ett kontrollfreak som jag. Övning i att låta det som sker ske... Och det gick ju bra. Till slut.

Men nu får de komma, jag är hungrig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är jättejobbigt med folk som är sena till viktiga grejer!

Själv har jag varit en sån som alltid kommit sent, men jag har faktiskt lärt mig och nu blir jag mycket irriterad när folk stjäl tid från mig genom att vara sena.

Hoppas du får en fin påskafton!

Antoinette sa...

Jag har insett att det är min pappas fel att jag är sen. Han är alltid sen, alltså har jag lärt mig att det inte är nån idé att komma i tid. Fast nu styr jag ju faktiskt mitt liv själv... :)

Har haft en jättemysig påskafton, hoppas du haft det med!