torsdag 5 mars 2009

Majs i mugg

Centrumet jag går igenom varje dag, för att komma till jobbet, är stort.
Där finns i princip alla stora klädkedjor och alla stora skokedjor som existerar. Där finns inredningsbutiker, bijouteriaffärer, teknikställen, you name it. Det finns irriterande döda-havsleraproduktförsäljare som försöker få kontakt med en genom att kalla en för "unga fröken". Det finns caféer, glassbarer... Och det finns Majs i Mugg.
Tänk er ett korvstånd, fast istället för en korvskylt så är det en blid på en mugg med ett berg av majskorn i. Majs i mugg. Jag älskar det!

Funkar det, tro?

Går folk där i centrumet och shoppar och så plötsligt känner de; "jäklars vad jag är sugen på lite majs!" Och så ser de Majs i Mugg-skylten och lyckan är gjord.
Majs i mugg. Bara attt säga det är ju fantastiskt roligt. Majs i mugg. Mycket roligare än Corn in aCup som är den amerikanska (förstås) förlagan.

Nä, imorrn kanske man skulle gå upp på lunchen och ta sig lite Majs i mugg?

5 kommentarer:

Anna sa...

Va, men varför? Majs i mugg, så konstigt!

Anonym sa...

Jag såg det för för första gången när jag var i Heron City förra veckan, det verkar oerhört onyttigt, men jag tyckte det lät väldigt gott... det är ju med smör och vitlök har jag för mig, farligt!

Antoinette sa...

Anna: Jaadu, varför inte? Majs i mugg! :D

Antoinette sa...

Mathilda: Jag älskar majs! Ska definitivt prova Majs i Mugg!
Men som sagt, det är nog inte nyttigt, direkt...

Anonym sa...

jag vill bara tänka 'majs i mugg' - 'bajs i mugg'. moget va? :-D