söndag 22 mars 2009

Förkyld och helvete!

Men seriöst.
Jag tog det extremt lugnt hela dagen igår. Gick och lade mig hyfsat tidigt. Tog en ipren och en sömntablett för att verkligen få sova.

Och vaknar... Ännu sjukare än igår!

Det är inte okej!

Jag har ingen röst, halsen värker, hostan är på lut hela tiden. Jag känner mig febrig och måste vila var 10:e minut ungefär.
Det ser inte ut som om jag kommer kunna repa idag, eller ens gå till jobbet imorrn.
Och min chef som just pratade med mig om att jag varit sjuk så mycket sen jag kom tillbaka från sjukskrivningen... Skit!

Nån som har en snabbkur?

7 kommentarer:

Anna sa...

Jag önskar att jag hade en snabbkur så att jag hade sluppit varit hemma förra veckan. Det är nog tyvärr för sent nu tror jag, du får bara vänta ut det hela. Krya på dig!

Antoinette sa...

Jag är rädd för det jag med.. :(
Tack!!

Anonym sa...

men du... samma status här! så orättvist. jobbade förkyld och jättetrött ons-fre, och sen tänkte jag att nu blir det helg och vila och då blir jag frisk. icke sa nicke, jag blir bara sämre för varje dag. :-( livet är hårt mot oss ibland! men efter regn kommer sol, har jag hört! ;-)

Anonym sa...

Åh jag hatar när man känner att ens chef tittat lite snett på en. Jag känner ständigt att min chef inte tycker att jag duger och även om jag vet att det inte är mig det är fel på så är det ju inte speciellt inspirerande. Om chefen tycker att man är sjuk mycket, då blir man ju sjuk nästan.

Anonym sa...

Men vad tråkigt att det förvärras. Stackars dig! Jag har tyvärr ingen lösning, mer än att säga att du får helt enkelt vila, dricka varmt och vänta ut eländet. Själv har jag inget sånt i mig, men är bara allmänt ur form. Det går säkert över fort. Ta hand om dig nu. kramar

Antoinette sa...

Misa: Stackars dej också! Surt när man verkligen tar det lugnt, liksom...

Mathilda: Ja, jag är inte så jäkla poppis just nu känner jag... :S

Antoinette sa...

Kaktus: Jag försöker... Men jag är ju så otålig! :)
Kram!