onsdag 18 mars 2009

Galet trött och köpstopp

Idag är den gamla tanten galet trött.
På repet tidigare ikväll trodde jag allvarligt talat att jag skulle få bryta och åka hem. Det kändes som om jag hade gele i knäna och jag ville bara rinna ut över golvet som en liten våt fläck. Så jag gjorde det, men golvet var inte så rent, visade det sig. Ingen jättebra ide alltså, för nu måste jag komma på vad jag ska ha på mig imorgon. Kavajen blev alldeles dammig.

Förresten, jag har infört köpstopp åt mig själv! Från och med nu får jag bara köpa sånt som jag verkligen verkligen behöver. Typ mat. Och ett par nya solglasögon om jag inte hittar mina gamla.
Köpstoppet beror mest på att jag nästnästa vecka börjar jobba 80%. Fyra dagar i veckan.
Så skönt, men så fattig jag kommer att bli... Men va fan. Fattig har jag varit förr. Jag tror det kommer vara värt det.

Inga kommentarer: