söndag 26 januari 2014

Köpförbud

Det är dags nu.
Jag betalade alla räkningar och insåg att det inte blir mycket kvar denna månad heller. Det är ju så med pissig ekonomi, den har en tendens att hänga i ett tag. Eftersom jag råkade köpa tre par skor (som iofs inte betalas denna månad) och lite annat, nödvändigt, krafs (ansiktscreme, schampo, etc), så finns det inga marginaler längre. Jag vill ju ha råd att gå ut lite också. Tur är det att jag vill hålla hårt på viktminskningen, för då blir det inte lika dyrt med en utekväll.
Så nu är det köpstopp fram tills februarilönen kommer!
Jag får köpa mat, förstås. Fast även där ska jag tänka på vad jag köper. Inga extravaganser! Om något livsnödvändigt tar slut, fast jag kan inte komma på nåt nu, då får jag ta ställning till det. Annars är det stopp.

Inga kommentarer: