fredag 17 januari 2014

bättre

Torsdag. Träning. Matlagning och film hos M. Fast inte humrarna. Genast känns livet lite lättare att leva. vad enkelt det är egentligen.
Det spiller över på fredagen, jag är hemma, ensam, men nöjd. Kanske för att jag är så trött. Fick sms efter sms imorse, där kollegorna sjukskrev sig eller vabbade. Det blev en bra dag ändå, men det är tungt att vara enda ordinarie i mitt jobb. Tur att jag har bra kollegor, förutom de som sjukskrev sig. Fast de är också bra, när de är där. Jag ska nog baka en kaka till måndag.
Ikväll sitter jag hemma, äter nyttig mat och värmer mig på en kopp te och chattar med en kompis lillebror.

2 kommentarer:

Christel sa...

Det låter som en ganska fin fredag ändå. Livet är ju lite så, ibland går det upp, ibland går det ner. Det enda säkra är ju att det går framåt.

Kram. Och sköt om dig!

Antoinette sa...

Den började ju hyfsat katastrofalt, men blev verkligen bara bättre. :)
Kram!