tisdag 28 januari 2014

egentligen skulle jag ligga i sängen nu

Borde sova, eftersom jag sovit dåligt två nätter i rad. Ändå sitter jag här. Läser bloggar, funderar över livet. Pratade just med M, som varit ute på dejt. Han var glad, det hade känts lite intressant. Vi är i ofas, som alltid. Jag har i princip gått i celibat, han multidejtar. Eller celibat. Jag skulle ju inte vara omöjlig att övertala om tillfälle gavs, men det ges inte så mycket tillfällen när man mest jobbar och tränar och sen dör i soffan.

Jag bokade städningen idag, förresten. Om ca två veckor, så jag har gott om tid att röja innan. Känns som en bra anledning det här, att få röja undan massa skit. Och nej, jag ska inte städa innan städningen. Eller ju kanske lite. Fast mest rensa ut, känns lite lättare att göra det när man vet att man slipper städa efteråt. Både rensa och städa, jag orkar inte! Och nu slipper jag, det känns syndigt bra.

Nehej. Träningsväskan är packad till morgondagen. Dags att krypa ner. Håll tummarna för att jag får sova ordentligt i natt.

Inga kommentarer: