torsdag 30 januari 2014

jag vill dricka vin

Igår; viljestyrka, träning trots trötthet, motivation.
Idag; pms, förlamande trötthet, oförmåga att stå emot, choklad...

Men okej, ett misstag får man göra. Fail och gå vidare. Helt ok. Jag ska ändå dricka vin imorrn, fy fan vad jag längtar. Gillar ju jobbet just nu, gillar att lägga ner tid och energi på det, men fortfarande finns ju yttre omständigheter. Som kollegor. Såna som bara ser sig själva, som definitivt tycker att det handlar mer om dem än om jobbet i sig och oss andra. Jag orkar inte, särskilt inte pmsdagar. Då vill jag dricka vin.

Min kompis lillebror skickar meddelanden på chatten varje dag. Det börjar bli lite märkligt, även om han är trevlig. Det är väl ingen fara så, det är inte direkt flirtiga mess, men ändå lite weird. Vi känner ju inte direkt varann och han är många, många år yngre. Alltså, på riktigt många år.

Jag lagade en skitgod gryta idag. Köttet blev lite segt, men såsen.. Hur gör man för att köttet ska bli så där tokmört? Är det hur länge man kokar det som gills? En timme räcker inte?

Funderar på att träna imorrn bitti, fast nä. Tar det i helgen istället.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag gjorde ju Bouef Bourgignon nu när jag fyllde år och gjorde den då dagen innan och köttet blev väldigt mört och fint så jo det är tiden som spelar roll. Ju längre den kan stå, desto bättre. Den jag gjorde stod dessutom i ugnen i 1,5 timme på 175 grader.

Antoinette sa...

Ska testa vid tillfälle :)