tisdag 7 februari 2012

Så jävla frustrerande!

Det finns något jag hatar och det är att sy. Jag hatar det med passion.
I kören jag sjunger i syr vi ibland våra egna scenkläder. Just nu är ett sånt tillfälle. Jag ska sy nåt jäkla glitterlinne. I min enfald trodde jag att jag skulle fixa det för hand. Det gjorde jag inte. När jag skrikit "Fan!", "Jävla tyghelvete!" och "Åhhhhh!!!!" så högt att grannarna förmodligen började undra över min mentala hälsa, gav jag upp för idag.
Nu har jag skitmycket kvar att göra imorrn istället. Men jag kan ta upp symaskinen, så har jag en sak till att förbanna..
Men fan, jag är redan så arg idag, med PMS och skit, så det funkar inte. Nu går jag och lägger mig.

4 kommentarer:

Truth sa...

Jag förstår preciiiiis vad du menar. Vi har anlitat en gammal textilfröken, hon syr alla vår scenkläder, helt fantastiskt! :)

Åsa sa...

Jag hade kunnat sy det åt dig om du bott närmre :o/

Anonym sa...

Hoppsan?! Påminner mig när jag skulle lära mig spela gitarr och drämde gitarren i mitt skrivbord för jag kunde inte spela på första försöket..

Antoinette sa...

Haha, jag skulle lätt kunna drämma symaskinen i bordet.. Om det inte vore för att jag ville ha bordet kvar! :)
BJ: åh, varför bor du inte nära för!!!