tisdag 28 februari 2012

inte så bra just nu

Har ett not-so-good moment.
Känner mig dålig. Otillräcklig. En diffus känsla av att inte vara bra nog.
Började med att jag hörde av mig lite sent till jobbet angående att jag blir hemma imorgon också och fick ett lite surt sms av en kollega. Det drar igång grejer. Pratar de om mig nu? Om hur dålig jag är?
Kan jag verkligen sköta mitt jobb? Jag blir ju sjuk hela tiden. Har inte jobbat en månad i sträck ens. Är det egentligen i huvudet det sitter?
Känner mig ensam, samtidigt som jag inte haft ork att umgås. Vill nån ens umgås?
Det här är inte så bra.
Det här är tecken på att jag är på väg nerför en väg, som inte ska beträdas igen.
Och det är typiskt våren.

Kanske dags att använda mina redskap? Det får bli en situationsanalys på det här, tror jag.

2 kommentarer:

Tears and Pearls sa...

Du räcker till! men man kan inte göra allt... Du är bra på det du gör! Och man kan inte vara alla till lags på jobbet hela tiden. Är man sjuk så är man. Jag har också de tankarna när jag är sjuk, och jag vet hur svårt det är med vikarier, snack o dyl..... (jag får tom sitta med beställningar när jag är sjuk...)
KRAM och krya på dej!!

Antoinette sa...

nej, jag vet ju det. Men att vara sjuk sätter så konstiga tankar i mitt huvud, förmodligen för att jag varit så mycket sjuk de senaste åren. Och så blir jag lite rädd.
Men, grejen är ju. Om de då skulle tycka att jag är dålig, so what? Går jorden under? Nej.