onsdag 21 september 2011

inackordering

Man ska vara försiktig med vad man önskar sig, är det inte så?

Msn-killen ringde imorse. Han har blivit utkickad från ex-sambon och har ingenstans att ta vägen innan han får tillträde till sin lägenhet. Han kom ju med nån halvt skämtsam förfrågan redan i helgen om han kunde få nyttja mitt golv lite mer. Jag sa att jag skulle tänka på det och det gjorde jag. Jag tänkte på vad min bror skulle gjort och då var det självklart. Dessutom känner jag att det är min tur att pay it forward lite nu. Så jag nämnde det i ett sms och han svarade att han var jättetacksam, men skulle försöka hålla sig "hemma" tills han flyttade.
Det verkar ha gått så där med det. Nu var det tydligen världskrig. Han hann inte berätta mer nu, så han får väl göra det ikväll.
Så nu ska han få låna madrassen. Två veckor blir det, såvitt jag förstår.
Och ska jag vara helt ärlig så känns det ganska skönt att få fokusera på någon annans kaos ett tag. Få vara den hjälpande handen.

8 kommentarer:

Anna sa...

Jag kan så väl förstå den känslan, att få hjälpa någon annan. Att få något annat att tänka på och bli lite distraherad från alla tankar som jag misstänker snurrar runt runt hos dig.

Hoppas det blir två mysiga veckor nu då!

Kram

Antoinette sa...

Ja, precis så. Få lägga fokus nån annanstans än hos mig själv.
Jag hoppas att han ska vara så tacksam att han lagar middag åt mig på kvällarna, det vore trevligt.. :D

Anna sa...

Åh men gud så bra det vore. Tror jag ska höra om någon vill bo hos mig ett tag också haha!

Kira sa...

Vad snäll du är. Men kan ju bli riktigt trevligt också. :)

Tears and Pearls sa...

Vad roligt och trevligt! :)

Aurora sa...

Vad snällt! Hoppas det känns skönt med sällskap. Och att du får middag ;)

Åsa sa...

Tror inte han kommer ligga så mycket på madrassen (om jag ser rätt i min spåkula) ;)

Antoinette sa...

Än så länge är det trevligt, han kom och hämtade mig på kören och hade med sig mackor.. :)
Bara Jag; dags att byta jobb till spåtant, tror jag... ;o