lördag 17 september 2011

Idag går jag inte på dejt

Jag ska inte på dejt idag.
Absolut inte.
Men jag ska ta en öl med msn-killen.
Det är dags nu, jag kan inte nobba honom längre. Det börjar bli löjligt. Så en öl får det bli. Han föreslog promenad i förmiddags, men vi fick aldrig till det med att vara i samma del av stan samtidigt, så det kändes enklare att bestämma en tid ikväll.
Och det är ingen dejt. Dels för att jag är jävligt osugen på att dejta just nu. Har gått upp några kilo, känner mig allmänt svullen och osnygg. Dels för att jag vet att han har/har haft tjej alldeles nyss och jag tänker inte vara nån språngbräda. Men att bara ta en öl med en snubbe som jag pratat med i flera år på msn, det känns faktiskt ok.

Hela den här dagen har varit rätt okej. Igår var rätt okej också, vilket får mig att bli lite rädd. För snart kommer en dag då det inte är okej. Jag vet ju det. Samtidigt försöker jag njuta av att det känns okej precis just nu, just för att jag vet att de andra dagarna kommer. Ibland, ganska ofta, tror jag att jag tänker för mycket.

Jo, så har jag bestämt mig, det blir Lanzarote med faster och kusin i november och kanske några dagar i London innan. Ska försöka se till att boka resan snart, så allt är klart. Jag behöver saker att se fram emot.

Men nu ska jag göra mig klar för att inte gå på dejt.

8 kommentarer:

Kira sa...

Ha en riktigt fin kväll!

Kattis sa...

Hoppas det blir en bra icke-dejt! Kram

Pettiwoman sa...

Ha det så jättetrevligt :o)

Massa kramar!

Aurora sa...

hoppas det blir trevligt!

Saga sa...

Du är så klok så klok!
Hoppas ni hade trevligt. Något svullen tycker jag inte du ser ut alls, bara hur fin som helst!
Tycker du gör helt rätt i att boka sol och London, man behöver alltid roliga saker att längta till.

Kram!

Anna sa...

Hur var det igår, var det trevligt?

Janet sa...

Jag hoppas din kväll blev bra och fin.

Du är modig och fantastisk tycker jag.

Värme och kramar till dig!

Antoinette sa...

Ni är så fina!
Ja, hur det gick.. Det var trevligt. Mer kan ni läsa ovan.

Kramar!