måndag 10 maj 2010

Trouble in Paradise

Ja, eller på jobbet då..

Är hemma idag med. Inget konstigt med det, både mina kollegor och min chef vet att jag varit ordentligt sjuk och helt slutarbetad.
Men nu kommer det klagomål. Eller, rykten om klagomål. Enligt våra kollegor på andra avdelningen är våra kunder missnöjda över att vi "varit borta så mycket". Så mycket har vi faktiskt inte varit borta. Jag kan förstå att det känns så, men så är det inte. Tyvärr tror jag att våra kunder pratat med våra (sura negativa) kollegor, som anser att de behövt dra ett tyngre lass när vi varit borta. Förmodligen har kunderna nämnt att det är synd att vi är borta, varpå tanterna har spätt på med sin negativa inställning. För det har inte funnits missnöje tidigare. Tvärtom.
(eller jo, jag vet en som inte är nöjd, men det förstår jag. Av skäl jag inte kan yppa här. Och, i mitt tycke handlar det inte så mycket om att vi har gjort fel.)

Funderar på om jag ska ringa min chef, men jag tror jag gör det imorgon istället.

6 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

Hatar när det blir en massa rykten på jobb. Sköt ditt o skit i andra är min åsikt.

Antoinette sa...

Eller vad hände med att stötta dina kollegor? Så jobbade vi på min senaste arbetsplats, så jag vet att det går...
Jag är så jävla less på dem!

Unknown sa...

äh folk är så himla dumma!

Antoinette sa...

ja, skitdumma!

Varför vara perfekt.. sa...

Ja, klart man ska stötta varandra! :)

Antoinette sa...

Det blir så mycket lättare och roligare då! :)