fredag 21 maj 2010

Lokala skurar

Så kvavt det har varit idag.
Jag hade hoppats på ett rejält åskväder, men det kom bara en enstaka knall när jag var på väg hem från jobbet. Synd. Jag kände för ett jätteoväder. Det var en sån dag idag.
Det var torrt hela vägen, trots att luften var så fuktig att det luktade regn. Regnvåt asfalt, en av mina absoluta sommardofter. När jag kom fram ur gångtunneln som går under den stora vägen, så ser jag att det är blött på marken. Det har regnat där. 50 meter längre bort, på andra sidan vägen, har det inte regnat.

Jag har tråkigt. Det är inget bra på tv, det är sällan det när jag är hemma. Imorgon är det stora städdagen här hemma. Wohoo... Fast det blir skönt att få rent. Och tvättat. Jag har bara osköna trosor i troslådan nu.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag ska också tvätta imorgon, kollar på skräck på tv4film och lagar mat nu. Inte världens mest spännande fredagkväll här heller.

Antoinette sa...

Våra spännande liv.. :S