lördag 22 maj 2010

Lyckan i att ha en balkong!

Precis som jag lovat mig själv, ägnar jag denna dag åt balkong, bok och kaffe.
Visst, jag hade tänkt städa, men vet ni. Det är sol. Jag kan städa ikväll. Eller imorgon, efter kvartettrepet.
Fast lite hemmaduktig är jag, för jag tvättar samtidigt som jag slappar på balkongen. Ganska bra med pauser, för just nu är det så varmt att jag inte orkar sitta mer än kanske en halvtimme åt gången. Märk väl, jag klagar inte! Jag njuter!

Det är så skönt med balkongen. Den där ångesten jag kunde känna förut, att det var soligt och jag var inne, den är helt borta. För nu är det så enkelt. Bara att öppna balkongdörren och sätta sig i solstolen.
Precis vad jag behöver.
Om nu någon kunde vara så snäll att komma och städa mitt hem..?

5 kommentarer:

Anna sa...

Låter som att du annanammat Katies recept! Jag är så sjukt avis på er som har sommar och dessutom är lediga idag. Jag är mest trött och lite grinig jag.

Anna sa...

kan inte stava heller... anammat menade jag.

Antoinette sa...

Förstår det. Jag kan bara ge ett råd; flytta! Sök nytt, söderut! Det känns lite som om du fastnat i livet? Kram!!!

Kattis sa...

Kaffe, bok & balkong är oslagbart i detta väder! :) (och ännu bättre; sitter man där ute så ser man inte dammråttorna som smyger omkring inomhus ;)

Antoinette sa...

Haha!
Precis! ;)
Fast nu har jag börjat bege mig inåt så smått, dammråttorna kallar...