måndag 24 maj 2010

Gå gå gå

En fördel med att bara ha tre tv-kanaler är att det nästan aldrig är något bra på tv. Och om det inte är nåt bra på tv, då kan man ju lika gärna gå ut och gå!

Tänk vad mycket lättare och roligare det är att motionera till musik!

Laddade precis om mp3spelaren med massa nytt, lite på måfå. Så gav jag mig ut i försommarkvällen. Varje ny låt var en överraskning. Jag gick med lätthet 45 minuter i ett bra tempo. Härligt!

Jag vet ju att gå är bra motion. När jag gick ner i vikt mycket sist, typ 2000, så gick jag överallt. Gick och gick och gick. Och gick ner. Skönt att jag har mina promenader till jobbet, där har jag 50 minuter gratis varje dag.

2 kommentarer:

Amy Glaad sa...

Det är så himla skönt att gå promenader på sommarkvällarna :)

Antoinette sa...

Underbart! Fast det är svårt att sova sen..