tisdag 11 maj 2010

Det sunda livet - får komma efter helgen

Äsch.
Jag behövde verkligen glass idag. Det kliade och äcklade sig i halsen och det blev faktiskt bättre med glass. Fast jag kanske inte egentligen behövde B&J's Fairly Nuts, med tusen miljoner kalorier i. Egentligen. Men jag har en tendens att bli lite besatt av olika glassmaker. Just nu är det alltså Fairly Nuts som gäller.
Och jag inser att jag ju ändå varken går upp eller ner innan fredag, så jag kan lika gärna köra på och börja mitt sunda liv efter tävlingarna.
För jag vill ju. Vill ju träna, äta sunt, bli av med bilringarna, komma i mina kläder. Att det ska vara så svårt?
Jag läste nånstans att det är lika svårt att gå upp ett kilo som att gå ner det. Bullshit, säger jag!!!

8 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Ja det var verkligen det dummaste jag hört. Att gå upp 5 kilo är hur jävla lätt som helst men att gå ner samma 5 kilo kan fan vara stört omöjligt.
Och min gåneriviktmetod att må skit och vara deppig så aptiten försvinner helt är heller inget att rekomendera :o(

Antoinette sa...

Eller hur!!
Jag är så störd att jag kan vara avundsjuk på dig för att du gått ner i vikt, trots att jag vet vilket helvete du haft. Stört.
Men efter helgen, då..

Kattis sa...

Nä, det tror jag inte heller på... man får jobba väldigt mycket hårdare för att få bort de där nesliga kilona som tenderar att smyga sig på. :/

Antoinette sa...

Ja, jag säger då det! Nesliga, det är precis vad de är!

Amy Glaad sa...

You and me babe, after västerås! ;)

Antoinette sa...

Då kör vi så det ryker!!!

FörnuftochKänsla sa...

I loooooove Fairly Nuts! Vi är ju chanslösa mot something THAT good...

P&K

Antoinette sa...

Den är vansinnigt god. Jag kan få helt sjuka cravings efter den!